Iată că s-a întâmplat ceea ce era practic inevitabil. Incompetența lui Gheorghe Nichita produce pierderi de vieți omenești.
Din respect pentru victimele accidentului nu am să fac acum analiza acestei tragedii, deși cauzele sunt clare: în cazul în care nu se suprapune o eroare umană, pericolul vine de la mijloace de transport vechi (achiziționate în stadii de uzură avansate sau insuficient verificate înaintea ieșirii pe traseu). Au mai fost incidente similare (amintiți-vă doar de tramvaiul ”torpilă”, cum l-a denumit atunci presa, care a generat exact același tip de accident, din fericire fără victime la vremea respectivă, la intersecția de la blocul Tarom) acum fix 5 ani și o zi. Și atunci, ca și acum, la indigo, auzim despre triplul sistem de frânare. Din păcate acest sistem nu aduce înapoi viața/viețile pierdute, suferințele provocate și pagubele produse… Sper că nu se va încerca punerea în cârca “acarului Păun”, adică a vatmanului, a ceea ce s-a petrecut.
Consider însă necesară analiza serioasă a schimbării soluției de transport în comun pe dealul Copou cu propunerea de eliminare a circulației tramvaielor pe acest traseu. Cu parcul de tramvaie achiziționat de RATP sub conducerea lui Nichita este doar o chestiune de timp pînă la repetarea unei tragedii ca aceea de astăzi sau ca accidentul de acum câțiva ani. Și încă ceva: sper să-i mustre conștiința pe cei ce au achiziționat MAZ-urile la prețurile la care au făcut-o, făcând imposibilă cumpărarea unor vagoane noi de tramvai pentru RATP…
Condoleanțe familiei îndoliate (nădăjduiesc ca numărul victimelor să nu fie mai mare de una, cât s-a estimat inițial) și să sperăm că viețile celor răniți nu sunt puse în pericol…
Trackbacks/Pingbacks